7 lucruri pe care nu trebuie sa le spui

1. Să-ți fie rușine!

Se pare că această expresie este un mare "no no". Potrivit sociologului Thomas Scheff rușinea este strâns legată de respectul de sine. Așadar, dacă folosiți această expresie cu cei din jur, aceștia se pot simți într-un mod în care sigur nu v-ați dori să-i faceți să se simtă. Recomand să citiți mai multe despre asta apăsând pe link-ul de mai sus.

2. Maturizează-te!


Această expresie se leagă tot de rușine, având o conotație negativă. De cele mai multe ori, expresia aceasta îl face să se simtă stupid sau imatur pe interlocutor. De asemenea, îi insulfi ideea că tu ești superior lui, iar el e undeva sub nivelul tău. Nu cred că ți-ai dori asta.

3. Dacă m-ai iubi ai face...


În general tipele apelează la acest tertip, încercând să obțină mai mult de la persoanele iubite. Spunând expresia asta încerci cumva să îl faci pe celălalt să-ți demonstreze iubire. Dar cum poți măsura iubirea? După ce etalon te iei? După ce criterii? Ale tale sau ale lui?
Și în plus, dragelor, dragostea se câștigă, nu se cere!

4. Pentru că așa vreau eu!


Expresia asta mă duce cu gândul la anii copilăriei atunci când ai mei îmi interziceau diferite lucruri luândul pe "că așa vreau eu" în brațe. "Așa vreau eu!" e literă de lege! Cel puțin ca puști, știi că nu ai voie să treci peste acest ordin. Crescând, am înțeles că moneda de schimb a acestei expresii este argumentarea.

5. De ce nu poți fi și tu ca...


Mama îmi spunea asta de când eram mică iar comparația era făcută cu sora mea. De ce nu ești și tu cuminte ca Luiza? De ce nu ești și tu mai bună, așa ca Luiza? De ce nu ajungi și tu acasă odată cu ea și rămâi la fotbal cu băieții? And so on.
Mă enerva teribil comparația asta pe care mama o făcea cu noi. De multe ori, făceam anumite lucruri doar ca să o enervez (da, știu, sunt bunătatea întruchipată) iar undeva pe la vârsta de 12-13 ani mi-am dat seama că unul dintre scopurile mele existențiale este să nu ajung ca sora mea. Nu că ar fi asta ar fi ceva rau. Dar inlocularea permanentă a mamei m-a făcut să urăsc orice asemănare aș putea avea cu cei jur. De ce aș fi eu ca alții? De ce să nu fiu eu? Cu bune și cu rele.

6. Ești prea bun pentru ea/el.


Situație. Cel mai bun prieten se desparte de prietena lui. Și începi să torni: ce urai la ea, îi spui cât de puțin se potriveau, îi vorbești de micile chestii care te deranjeau dar nu ai spus nimic etc. Și la nici 3 zile, se împacă. Ghici ghicitoarea mea cine pică de fraier? Tu, prietene!

7. Calmează-te!


Această expresie mă enervează poate cel mai mult. Fiind o fire vulcanică, mă enervează și mai tare atunci când cineva îmi spune asta. Lasă-mă să mă descarc și după mă calmez. OK? Lasă-mă să țip, să mă enervez, să exagerez, să plâng și după aceea mă calmez. Doar nu crezi că dacă nu ai rostit aceste cuvinte magice o să-mi treacă...


Inițial, mă gândisem să scriu articolul într-o notă funny punând accentul pe faptul că toată lumea folosește aceste expresii. Citind însă mai mult, mi-am dat seama că această problmeă a lucrurilor pe care nu ar trebui să le spunem nu ar trebui să fie un lucru amuzant. Ci mai degrabă un lucru de reținut.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

I know you love me...